Pages

Subscribe:

Labels

Friday 9 March 2012

Cuti-Cuti Sekolah


Cuti sekolah datang lagi..

Cuti yang sangat dinantikan oleh budak-budak. Cuti yang sangat diperlukan oleh cikgu-cikgu. Cuti untuk recharge tenaga dan refresh akal. Mudah-mudahan lepas cuti ni kembali bertenaga dan bersemangat untuk mencari ilmu yang bermanfaat dan mencari rezeki yang halal dan berkat.

Semua orang akan sibuk dengan agenda masing-masing. Ada tempat yang perlu dituju, ada tamu yang bakal bertandang, dan ada hal yang harus dibereskan. Semoga semuanya dimudahkan Allah dan berakhir dengan kebahagiaan. InsyaAllah..

Semalam dah buat simulation untuk Intensity-Modulated Radiation Therapy (IMRT) yang akan aku jalani masa cuti ni. Buat marker location untuk kawasan yang akan disasarkan dengan dos radiasi. Takut juga bila baring atas treatment table tu. Mudah-mudahan Allah permudahkan semuanya.


IMRT machine

Tapi sebelum tu, ada janji yang perlu ditunaikan. Maka, mudah-mudahan juga Allah akan memberi aku kekuatan dan kesihatan untuk menunaikan janji itu. Selamat bercuti buat semua yang diberi cuti. Gunakanlah masa lapang yang Allah berikan kepada kita ini untuk sesuatu yang bermanfaat. Supaya kita tidak termasuk dalam golongan orang-orang yang rugi.

Aku rindu cuti yang aku habiskan di sawah bendang, di tanah tinggi, di setiap pantai dan sungai, juga di atas pokok yang banyak kenangan bersama mereka yang aku kasihi. Terima kasih banyak-banyak...

Jumpa lagi..

0 comments:

Post a Comment