Pages

Subscribe:

Labels

Monday 23 April 2012

Terima Kasih, Sahabat..


Akhirnya dua malam lepas aku terpaksa juga berkongsi kesakitan yang selalu mengganggu tidur malamku selama ini dengan seorang sahabat. Dari mula nak tidur lagi aku sentiasa berdoa janganlah kesakitan itu bertambah hingga terpaksa mengejutkan sahabat yang sedang lena itu. Sudahnya mengalah juga..

Buat sahabat yang sangat banyak berbudi padaku itu, terima kasih yang tidak terhingga kerana membantu aku ketika itu. Tapi, aku juga rasa bersalah kerana terasa diri sudah sangat-sangat menyusahkan. Mujurlah ada dia. Kalau tidak, seperti biasanya, kesakitan itu akan hilang sendiri dalam sendu dan zikir yang tiada henti. Moga Allah membalas kebaikanmu itu dengan kebahagiaan di dunia dan kesenangan di akhirat.

Bersabar dengan takdir yang menyulitkan. Hanya dengan percaya cantiknya kerja Tuhan, maka barulah kita mampu senyum dalam kesakitan dan mampu untuk terus berjuang, sekalipun dalam ketakutan. Kematian hanya memisahkan kita daripada keluarga dan sahabat, tapi selagi doa dan ingatan masih ada, tidak akan terputus ikatan kekeluargaan dan persahabatan itu.

Di antara cinta dan sayang, di situ kasihnya sahabat..

0 comments:

Post a Comment