Pages

Subscribe:

Labels

Thursday 15 December 2011

Life Goes On..

 "Dan demi Tuhan, bersabarlah..."

Rasa lama tak menulis sesuatu. Kesihatan tak mengizinkan 2-3 hari lepas, tak dapat nak menyusun kata. Pengaruh cuaca yang tak menentu di KL kebelakangan ni sedikit sebanyak memberi kesan kepada aku. Tapi alhamdulillah, banyak juga yang dapat dibereskan dan ditunaikan dalam seminggu ni. Antaranya:

  • Pertama kali dalam hidup, dapat buat Solat Sunat Khusuf pada Sabtu lepas. Tak dapat tengok pun  gerhana bulan tu, tapi dapat juga meraikan kebesaran Allah itu dengan penuh kesyukuran. Cantik kerja Tuhan kan..
  • Menjadi sebahagian daripada mereka yang berbaris di jalan untuk meraikan keberangkatan pulang Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong ke-13, Tuanku Mizan Zainal Abidin pada Isnin lepas. Itu pun sebab kena bawa budak..wakil dari sekolah aku. Susur galur Kesultanan Terengganu menjadi antara bahan bacaan utama aku minggu ini. Daulat Tuanku!
  • Alhamdulillah, dapat khatam lagi malam ni. Dua bulan kebelakangan ni aku selalu menjadikan sibuk sebagai alasan untuk mengurangkan kekerapan bacaan. Sibuk dengan urusan dunia, macam sombong dengan Tuhan pula rasanya. Mujurlah Allah masih beri kesempatan untuk menyelak dan membaca lagi helaian-helaian kalimah suci daripadaNya. Astaghfirullah..
  • Akhirnya skrip teater aku berjaya dipentaskan malam kelmarin. Persembahan kecil untuk golongan marhaen seperti kami. Sayang aku tak dapat tengok kerana kesihatan tak mengizinkan. Terima kasih kepada kawan-kawan yang buat video call malam tu. Harap-harap dapat tengok rakamannya tak lama lagi. Ada juga sesuatu untuk aku kenangkan nanti.. Go Jebatians! (kita anak-anak Jebat)
  • Buat blood count lagi pagi tadi. Seperti dijangka, platelet terus merosot kerana demam minggu ni. Harap-harap follow-up seterusnya nanti akan ada perubahan. Berilah hambaMu ini sedikit harapan, ya Rahman ya Rahim..
Beginilah hidup. Betapa elok pun kita merancang, cantik lagi perancangan Allah. Perkara-perkara yang kita tak jangka dan bersedia, rupa-rupanya begitu sempurna diatur oleh Allah. Cari hikmahnya. Itu yang selalu diingatkan kepada kita. Tapi sudah namanya manusia, selalu lupa betapa sayang dan dekatnya Allah kepada kita. Semoga kesakitan ini akan berkurangan. Apa pun yang bakal terjadi dan telah terjadi, selagi bernafas, hidup mesti diteruskan..ila mardhotillah (menuju redha Allah).

Jumpa lagi..

0 comments:

Post a Comment