Pages

Subscribe:

Labels

Sunday 4 December 2011

Soal Hati...


Sana sini orang bercerita tentang Ombak Rindu. Filem yang diadaptasi daripada sebuah novel popular yang terjual lebih 150 000. Sayangnya aku tak termasuk dalam golongan 150 000 tu. Sebab aku bukan kaki novel. Ada bukunya di rumah, tapi medan magnet tak cukup kuat menarik aku untuk membacanya. Mujurlah Ros dah ringkaskan ceritanya pada aku semalam. Tak adalah nanti terkebil-kebil (atau tertidur lagi?) bila tengok wayang. Kena tengok ye? Kenalah kot..dah ramai yang menghasut pergi tengok. Siap jamin lagi boleh refund kalau aku tertidur kali ni hehe..

Eloklah tu..tengah-tengah 'jiwa kacau' ni, tengok pula cerita cinta. Tapi soal hati kan..macam mana kita mengelak pun untuk teringat atau terkenang tentang sesuatu, ada waktu-waktunya hati terusik juga. Kita boleh tutup mulut dari berkata sesuatu yang tak mampu kita luahkan. Tutup mata dari melihat sesuatu yang tak sanggup kita pandang. Tutup telinga dari mendengar sesuatu yang tak daya kita terima. Kalaulah hati juga boleh ditutup semudah itu..

Bila kita terlalu bergantung harap pada sesuatu, kita sangka itulah kekuatan kita. Tapi akhirnya kekuatan itu beransur-ansur menjadi beban di hati bila kita sedar bukan itu yang Allah sandarkan untuk kita. Maka sudahnya kita serahkan kembali hati ini kepada Allah agar Dia merawatnya, supaya kita kembali ke landasan hidup yang jelas.

Bagi orang seperti aku, berjuang untuk cinta bukan soal utama. Kerana apalah ertinya cinta yang diperjuangkan itu kalau akhirnya nanti tak sempat juga dirasai. Yang penting bagi aku sekarang berjuang untuk hidup. Berusaha melawan kesakitan, berikhtiar untuk sembuh.

Cinta masih ada. Rindu belum terhenti. Semuanya tersimpan kukuh dalam hati.. 

Dalam hati ada taman...


0 comments:

Post a Comment