Pages

Subscribe:

Labels

Sunday 8 January 2012

Misi Mustahil

Semalam tengok MI4: Ghost Protocol dengan Ros. 'Jom Tengok Wayang' pertama kami tahun ni. Sangat berbaloi kalau dibandingkan dengan Ombak Rindu yang buat aku tertidur dua kali tu. Bila lagi agaknya karyawan filem kita dapat hasilkan cerita-cerita yang berbaloi untuk ditonton ye? Berbaloi keluar duit dan korban masa 2jam, serta tak rasa bodoh bila dah habis tengok. Baca dalam suratkhabar pagi tadi, tahun ni ada lebih kurang 45 filem Melayu bakal ditayangkan kepada umum. Tengok senarai genre filem-filem tu, kebanyakannya seram dan komedi. Yang lain genre cinta, aksi dan drama. Harap-harap ada la di antaranya nanti yang berbaloi untuk orang macam aku dan Ros pergi tengok. Hmm..masih ingat lagi bestnya cerita Matinya Seorang Patriot dan Anak Sarawak. Hebat pada zamannya. Jujur dan punya jatidiri. Bukan misi mustahil kalau graduan-graduan berbakat ASWARA dan produk hebat keluaran Lim Kok Wing dalam bidang creative multimedia tu diberi peluang dan dana, bergabung tenaga untuk menghasilkan sesuatu yang boleh kita banggakan. 

Hari ini pula birthday adik lelaki aku. Adik yang aku harap dapat menjaga keluarga kami bila sampai umurku nanti. We had our private lunch at one of Abah's favourite restaurant. Cuak tengok Mama makan dessert dengan banyaknya (balik je terus check gula dan BP dia). Jangan lupa yang Along sentiasa mendoakan yang terbaik untuk adik-adik Along. So proud to have you as my brother. Semoga panjang umurnya, murah rezekinya dan ditemukan jodohnya dengan insan yang dapat menerima keluarga aku seperti adanya. Kahwin tahun ni ke? Bukan misi mustahil kalau Allah mudahkan jalan..

Mentang-mentang la baru tengok Mission Impossible, asyik cakap pasal misi mustahil je. Tiada apa yang mustahil sebenarnya dalam hidup  ini. Cuma tafsiran kita yang kadang-kadang tidak dapat menerima sesuatu sebagai yang nyata. Kun fayakun. Kalau belum ajal kita, diuji hebat dengan kesakitan yang amat sangat pun masih mampu untuk bernafas. Kalau belum rezeki kita, bekerja keras siang malam pun masih belum bertemu senangnya. Kalau belum jodoh kita, bercinta separuh mati pun belum tentu bersatu hati kita dengan hatinya. Tapi kalau Tuhan mengatakan ya, maka ajal maut, jodoh pertemuan dan rezeki itu diberikan Allah pada waktu-waktu yang kita tak pernah terduga. Bukan misi mustahil bagi Dia yang menguasai langit dan bumi. 

Maka selagi bernafas, hidup mesti diteruskan..


0 comments:

Post a Comment