Pages

Subscribe:

Labels

Saturday 26 November 2011

Bon Voyage

'Bon Voyage' - Have A Good Trip

InsyaAllah esok pagi, aku dan sahabat-sahabatku akan mulakan misi 'Cuti-cuti Malaysia' kami. Dah seminggu cuti sekolah, baru terasa nikmat cuti. Pulun kerja minggu lepas, harap-harap semuanya beres. Berilah kami peluang merasa cuti macam orang lain (baca dengan nada sedih)..

Ikut perancangan awal, ke Cameron  Highlands dulu, kemudian ke Kelantan, lalu ke Terengganu, masuk ke Pahang, akhirnya turun ke Negeri Sembilan. Pergh! Jauh perjalanannya tu. Tapi kalau tengokkan keadaan cuaca sekarang, tambah-tambah musim banjir ni, silap-silap kena pula tukar ke Plan B nanti. Tak kisahlah ke mana pun, yang penting selamat pergi dan kembali, serta dimudahkan Allah sepanjang percutian kami. 

Alhamdulillah, sebelum  bercuti esok, aku dah selesaikan beberapa perkara, terutamanya tentang pilihan rawatan aku. Penerangan doktor semalam seakan memberi sedikit harapan. Mudah-mudahan pilihan yang aku ambil bermula Disember ni dapat membawa sedikit perubahan pada perkembangan penyakit aku. Mana-mana rawatan pun pasti ada risikonya. Setiap rawatan kanser pasti ada kesan sampingannya. Aku bersedia dan aku redha apa saja yang Allah sediakan untuk aku selepas ni.

Maka kesempatan waktu yang ada ni aku harap dapat memenuhi beberapa impian dan keinginan. Sementara badan rasa ok dan selera makan dah mula ada, I think I need a little time away. Lupakan sekejap segala kemungkinan. Letak tepi segala kerisauan dan buang jauh segala kesedihan. Semoga Allah memberi aku kesihatan yang baik sepanjang perjalanan dan tidak menjadi beban kepada kawan-kawan. 

Nampak gayanya juga, akan berhabuk dan bersawanglah blog ni sepanjang minggu. Bila kembali nanti, aku harap banyak yang manis akan aku catatkan. Target nak capai entry ke-100 sebelum berakhir tahun 2011 ni. InsyaAllah, moga-moga aku dapat terus berkongsi ilmu dan cerita, pengalaman dan rasa. Di sini aku menangis kesedihan, di sini jugalah aku temukan kekuatan. Cantik kerja Tuhan, kan?
"Sahabat tulus mengasah hati budi.."

0 comments:

Post a Comment