Pages

Subscribe:

Labels

Wednesday 24 August 2011

Seandainya Rasulullah Bersama Kita..


What About You?

Klip di atas adalah suntingan daripada rancangan tv Arab yang ditayang kat saluran Al-Hijrah (Astro 114), tajuknya Lau Kana Bainana (Andainya Rasulullah Masih Bersama Kita). Sangat-sangat dianjurkan untuk korang tengok rancangan ni. Sebabnya, lepas mula-mula tertengok rancangan ni (kebetulan teralih channel..cantik kerja Tuhan kan), aku sedar aku sangat jauh dari jalan hidup yang dianjurkan Nabi junjungan kita s.a.w.

Pastu apa lagi, cari kat Youtube la episod-episod yang aku terlepas. So, aku cuma ingin berkongsi dengan kawan-kawan yang belum tengok rancangan ni. Don't worry, santai je rancangan ni. Bila kita dengar jawapan-jawapan daripada orang-orang yang ditemuramah di jalanan tu, kita mungkin senyum sinis atau rasa nak ketawa. Tapi kalau soalan-soalan tu yang ditanya pada aku, mungkin aku pun akan beri jawapan yang sama, menunjukkan betapa jahilnya aku, hamba Allah yang sangat kerdil ni.


Satu lagi yang best ialah lagu temanya yang menjentik hati. Aku share kat bawah ni dengan translation, supaya sama-sama kita dapat hayati. Mudah-mudahan Allah merahmati orang yang upload 'barang baik' ni untuk kebaikan bersama..amin.

Full version lagu tema Lau Kana Bainana

Kalau aku ditanyakan soalan yang sama, tentang apa yang akan aku katakan seandainya Rasulullah ada di hadapan aku sekarang ni, aku hanya ingin menatap wajahnya lama-lama..dan aku takkan meminta lebih daripada tu, sebab mungkin juga masa tu aku dah pun kehilangan kata-kata..

P/S: Makin nak habis puasa, makin kerap pula sakit ni datang. Ya Allah, permudahkanlah..

0 comments:

Post a Comment