Pages

Subscribe:

Labels

Wednesday 8 June 2011

Akhirnya Dia Berjaya...

Alhamdulillah, hari ini seorang sahabat yang banyak tolong aku, antara yang rapat dengan aku akhir-akhir ni berjaya menghantar projek terakhir untuk program Masternya. Nampak sangat wajah kepuasan dia yang penuh ceria tu. Mungkin nak reward diri dia sendiri, kami pergi makan McD dan tengok wayang lagi.. X-Men: First Class. Badan masih rasa tak selesa sebenarnya, tapi kawan punya pasal, layan jugalah. Seronok tengok dia bahagia, tumpang gembira raikan kejayaan dia.

Masa makan tadi, dia ajak aku sambung belajar lagi tahun depan. Kalaulah aku mampu berikan jawapan 'Ya!'. Tapi aku tak berani janji apa-apa. Aku suka belajar dan memang harapan aku nak belajar lagi, tapi aku juga kena berpijak di bumi nyata. Buat masa ni bukan itu keutamaan aku. Tapi insyaAllah, bila keadaan pulih seperti biasa, aku akan teruskan impian tu.

Aku dah janji nak belikan sahabat aku ni bear konvo yang kami sama-sama tengok kat Times Square dulu. Bukan cantik pun bear tu, bertampal sana sini. Tapi sebab nak menunjukkan betapa lamanya aku tunggu dia habis belajar sebab nak bagi hadiah, konon-konon sampai bear tu pun buruk la jadinya, compang-camping. Tapi tetap pakai mortar board kat kepala tu. Kali terakhir aku check dengan adik aku, bear tu masih ada kat kedai tu. Harap-harap sampai dia konvo nanti ada lagi la bear tu di sana. Harap-harap juga ada kesempatan untuk aku hadiahkan sendiri kat dia.

Tahniah, Ros. aku doakan kau terus berjaya. Gantungkan azam dan semangatmu setinggi langit, dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan. Untuk dilihat perlu berdiri, untuk didengar perlu bercakap, dan untuk dihargai, kita buat yang terbaik. You've done your best so far, and I know you can do better. I'm happy for you. Yakinlah, apabila orang lain berasa gembira kerana kegembiraan kita, maka berlipat gandalah rasanya kegembiraan itu. Kita tak mungkin dapat gembirakan seisi dunia. Cukuplah kalau kita dapat buat orang tua kita bahagia dengan kejayaan kita.

Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway - Elbert Hubbard

 

0 comments:

Post a Comment