Pages

Subscribe:

Labels

Saturday 4 June 2011

Subuh Yang Indah..

Alhamdulillah..subuh ini aku bernafas lagi. Waktu paling tenang dan mendamaikan,walaupun ada waktu-waktunya terpaksa bangkit dalam kepayahan. Paling best time ni saat masih mampu menyelak helaian-helaian kalimah Allah,dibaca penuh tertib dan tartil. Waktu ni jugalah yang selalu aku gunakan untuk membaca buku-buku yang aku suka. Solat..mohon pada Allah yang baik-baik sahaja untuk abah,mama dan adik-adik,keluarga,sahabat,kawan dan teman,guru-guruku,dan akhirnya untuk diri sendiri. Maka benarlah hanya dengan mengingati Allah, hati kan tenang.

Benda baru ni pada aku. Kelakar,tak pernah aku on broadband pagi-pagi buta macam ni,siap menulis isi hati lagi tu. This is a good start for me,belajar berkongsi rasa dengan sesuatu atau seseorang. Takkan mampu kita ni nak simpan semua sorang-sorang..Kejap lagi langit mula cerah. Macam kelakar je kalau aku cakap nak tengok dan menikmati matahari terbit kat celah-celah bangunan, tengah-tengah KL ni kan..Tapi kerja Tuhan,mana-mana pun tetap nampak cantik.

Ada orang suka tengok matahari terbit, ada suka tengok matahari terbenam. Aku? Aku bahagia tengok matahari terbit,datang bawa cahaya,bawa harapan. Bila tengok matahari terbenam,rasa dalam hati ada taman..syahdu,sedih,sayu,rasa macam cahaya dan harapan tu dibawa pergi kejap. Macam-macam warna langit,hanya dalam dua waktu berbeza. Hidup kita pun begitu..

"Hidup adalah pilihan kita. Cari kekuatan untuk diwarnakan seindahnya".
-Dato' Ibrahim Hussein

0 comments:

Post a Comment