Pages

Subscribe:

Labels

Thursday 9 June 2011

Tentang 'Masa Depan Kita'

I love someone. Deeply in love with that someone. Tapi cinta kami bukan cinta biasa, tak mudah dan indah macam sepatutnya kisah cinta yang selalu kita dengar. Cinta kami tak boleh pergi jauh. Cinta kami tak ada masa depan. Kadang-kadang aku rasa semua ni akan jadi lebih mudah kalau aku dapat benci dia dan dia pun menyampah kat aku. Tapi kami tak ada alasan untuk itu, yang ada cuma halangan untuk bersatu.

"Awak..satu hari nanti, saya harap awak jumpa blog saya  ni, dapat baca isi hati saya. Cinta je tak cukup kalau tanpa restu. Awak lelaki yang baik, you deserve someone better. Betul kata nenek awak, selagi awak dengan saya, awak tak nampak pilihan yang ada depan mata awak.

Sampai bila kita nak berpura-pura yang keadaan akan jadi lebih baik. Sepanjang cuti ni saya penat buat alasan untuk mengelak berjumpa awak. Saya tahu awak takkan putus asa, tapi cukup-cukuplah begini, awak. Jangan buat saya rasa berdosa lagi. Masa depan awak bukan dengan saya.. 

Bercinta dengan awak buat saya rasa sempurna, sampai kadang-kadang saya lupa kekurangan yang ada pada saya. Kekurangan tu yang membataskan kita. Let me fight this battle alone so I won't have regrets if I don't survive this time. Ikut cakap orang tua, mudah-mudahan bertambah berkat hidup awak. Jangan risaukan saya. Selagi bernafas, saya tak akan berputus asa.

Someday when the pages of my life end, I know that you'll be one of its most beautiful chapters. If I get to read it, I will open it on the page that I met you. Jangan lupa, awak..bahagia tu ada dalam hati kita. Kalau kita cari bahagia selain daripada apa yang mampu kita rasai, kita ibarat mencari sesuatu yang bukan milik kita. Akhirnya kita akan menderita kerana yang ditakdirkan bukan milik kita itu tak akan pernah datang untuk kita miliki atau rasai. Bahagia awak bukan dengan saya.." 

Aku harap sangat dia akan faham dan terima, sebab aku tak mampu lagi terus-terusan melarikan diri. Andai ada jodoh kami, walau sekejap pun Tuhan akan satukan. Kalau dah tak ada jodoh tu, bermati-matian pun tak akan ada sudahnya. Pada Tuhan aku sandarkan harapan..

0 comments:

Post a Comment