Pages

Subscribe:

Labels

Saturday 4 June 2011

Tentang Blog Ni..

Aku tak pernah terfikir nak create blog. Memang aku suka mencatat setiap ilmu yang aku nampak, dengar dan baca dalam nota-nota kecilku yang berkotak tu. Tapi tak pernah pulak terfikir nak berkongsi apa yang aku rasa, fikir dan harap dalam ruangan sebegini. Sebab aku bukan jenis manusia yang menyimpan diari dan menulis cerita tentang diri sendiri. Tapi hari ni,secara tepatnya pagi tadi, aku dicadangkan untuk mula menulis sesuatu tentang aku. "It's a good therapy if  you write something about yourself and how you feel in a form of a diary/journal". Aku pun tanya balik, "Is it a therapy or some kind of legacy you want me to leave behind? Because I'm not that kind of person". Tapi akhirnya aku mengalah bila dia mintak aku cuba untuk sehari dan bagitau dia apa aku rasa lepas sehari tu.

So here I am, dalam ruang yang aku sendiri tak sangka. Yalah, nak beli diari kat kedai buku tengah-tengah tahun ni, macam kelakar pulak. Lagi pun tak larat nak outing ke mana-mana dalam keadaan yang tak berapa mengizinkan ni. Balik rumah, bukak internet, teringat pulak dalam 2 bulan lepas macam pernah tolong sorang kawan pilih-pilih design dan bahan untuk blog dia,gatal tangan sekali sign up kat Blogger ni . Kiranya ni konon nak mencabar diri sendiri la ni,walaupun tak berapa reti dan minat,within few hours I came up with 3 posts. Rasa kagum dengan sendiri jap, Facebook pun aku tak ambil kisah nak join selama ni,tetiba ada blog pulak. A very simple and humble blog for a beginner like me. Tak apalah,aku buat semua ni pun untuk diri aku, kalau ada orang yang terjumpa dan sudi baca, it's a bonus for me. 

Setakat ni aku belum rasa apa yang dia harap aku akan rasa. Yang ada cuma rasa letih,mengantuk dan batuk yang tak kurang-kurang. But I hope he's right. I hope I can feel something when I wake up tomorrow morning. At the end of the day, I have to admit, this is worth trying for. Until then, adios!

0 comments:

Post a Comment