Pages

Subscribe:

Labels

Wednesday 20 July 2011

Pulanglah..

"Kenapa tiba-tiba je Ma nak balik malam ni? Kan dah plan nak balik Jumaat je?"

"Ma rindu sangat dah kat Nyai.."

"Berani ke nak balik sorang-sorang ni? Naik train pulak tu.."

"Ala..cubalah dulu. Along juga yang bilang aritu kan, kena belajar bikin apa-apa sendiri. Nanti kalau Along takde macam mana? Ha..ni Ma nak belajar indipendent la ni.. (senyum meleret)".

Aku termenung panjang. Rasa bersalah lepaskan Mama balik Singapore sendiri. Ayat Mama yang akhir tadi betul-betul buat aku rasa berdosa. Mama dah tau ke pasal aku? Atau mungkin dia terasa dengan gurauan aku aritu. Janganlah hendaknya Mama kecik hati dengan aku..

Mudah-mudahan Allah mudahkan semuanya untuk Mama, selamat pergi dan kembali. Semoga sihat selalu kat sana nanti, bahagia tu dah tentu. Jangan lupa balik sini dah la, tak lama lagi nak puasa ni. InsyaAllah, selamat semuanya, amin.

0 comments:

Post a Comment