Pages

Subscribe:

Labels

Tuesday 13 September 2011

4 Kali Lagi...

"You will never know how strong you are until being strong is the only choice you have left."

Empat kali lagi. Empat kali je lagi nak habis chemo. Sabarlah diri, tabahkanlah hati. Turutkan sakit, rasa nak lari je jauh-jauh. Ikutkan badan, rasa nak putus asa je. Tapi tu bukan cara orang beriman menghadapi ujian. Aku mengeluh susah dan tak lalu makan, ada orang tak mampu langsung menjamah makanan. Aku menangis sakit dan bisa badan, ada orang yang dah tak mampu langsung nak gerakkan badan. Seharusnya aku jadi hamba yang lebih bersyukur. Empat kali je lagi, sabarlah...

Minggu ni adalah minggu yang sangat menyakitkan. Jarak rawatan yang dekat buat aku rasa macam nak mati, 4 jam sekali telan ubat tahan sakit. Mujurlah minggu ni UPSR, budak-budak tak datang sekolah. Kalau tidak mahu tumbang rasanya aku. Mama dah makin kerap bertanya kenapa. Ya Allah, berilah aku sedikit lagi masa untuk bersedia sebelum aku ceritakan semuanya pada Mama. Harap-harap keseronokan balik Melaka dan persediaan rumah terbuka dapat melupakan Mama sekejap daripada terus bertanya kenapa aku tak secergas dulu. Hope things will get better tomorrow..


"Cinta kita cinta mati..."

0 comments:

Post a Comment