Pages

Subscribe:

Labels

Sunday 18 September 2011

Apa Yang Penting Dalam Hidupmu?


Tiga hari di Melaka. Walaupun dah selalu balik, tapi kepulangan kali ni terasa sikit berbeza. Dapat berbual panjang dengan sepupu Mama yang aku panggil Pak Andak, satu pengalaman berharga.
  1. What is important to you?
  2. Hidup sederhana tapi bermakna.
Dua nasihat Pak Andak yang sangat berguna. Dizahirkannya melalui perbuatan. Selama ni perbualan kami dibatasi keriuhan saudara-mara bila berkumpul. Tapi dua hari ni, bersungguh-sungguh Pak Andak mencari aku waktu sarapan, mengajak aku duduk di sisinya bila saja ada kesempatan. Maka, berbuallah kami tentang kehidupan, tentang apa yang berlaku di depan mata. Hmm.."Ijazah terbaik datangnya dari jalanan, dari pengalaman, bercakap dan bersalaman".

Matahari terbenam di Pantai Umbai

Tiga hari yang meletihkan di Melaka, demam juga sudahnya ni. Harap-harap bangun esok eloklah. Hujung minggu nanti ada satu lagi agenda yang memenatkan. Kena cepat-cepat sihat. Ini yang penting dalam hidup aku sekarang-sembuh dan sihat. Berulang kali Pak Andak pesan supaya senaraikan 'top priorities' aku dan tunaikan satu persatu. I'm trying my very best and praying very hard, Pak Andak. Kalaulah dia tahu yang aku dah pun mula senaraikan semua tu dalam wish list aku (Before I Die)..

Kepala makin berat, badan makin sakit, mata makin layu. Harapnya esok lusa dapat update lagi blog ni. Semoga kawan-kawan yang balik dari Sabah hari ni juga dapat rehat secukupnya. Sekian dulu. Sebelum habis entry ni, cuba-cubalah tanyakan diri, "Apa yang penting dalam hidupmu?"

Candy Chang's Wish list

0 comments:

Post a Comment