Pages

Subscribe:

Labels

Wednesday 14 September 2011

A Walk To Remember


Alhamdulillah, hari ni ok sikit, walaupun masih bergantung sepenuhnya pada ubat tahan sakit. Dapatlah sama-sama siapkan bahan untuk Panel Board. Sikit je yang aku buat pun, selebihnya kawan-kawan yang siapkan. Sambil-sambil bercerita tentang 'masa depan kita', pilihan yang aku ada lepas rawatan, sambil dengar pengalaman masa kecik Ros dan Nad yang 'adventurous'. Sayangnya aku tak berpeluang rasa semua tu. Zaman kanak-kanak aku biasa-biasa je. Malu nak cerita kat orang..membosankan. Macam mana agaknya kalau aku berkawan dengan diorang sejak kecik kan, mesti happening hidup aku masa tu. Mesti aku pun kena kejar dan kena libas sekali. Seronoknya..

Jauh sikit berjalan hari ni. Gembira walaupun tak buat apa, enjoying every moment I have with my friends. Terasa juga lelahnya, walaupun tak memandu. Balik rumah tadi, cuba-cuba juga panaskan kereta, drive sampai Petronas. Hmm, tak boleh lagi memandu nampaknya..tak terasa sangat kaki ni nak menekan pedal, sakit kepala pun tak hilang lagi.

Petang tadi kat HBO ada cerita yang aku suka, A Walk To Remember. Sweet and inspiring. Bagus juga tengok balik cerita tu dalam waktu-waktu begini. Mungkin ada betulnya kata Kak Maliana pagi tadi, aku tak berlaku adil pada seseorang. Maaf, kak..itu je pilihan yang saya rasa betul buat masa ni.

Landon : I'm sorry she never got her miracle.
Jamie's father : She did. It was you..

Siapa kita pada seseorang tu boleh membawa perubahan pada dia. Aku harap siapa aku pada seseorang juga dapat membawa perubahan yang baik kepada orang tu. Maybe my good isn't good enough. Walaupun tak cukup baik sebagai seorang anak, kakak, kawan, kekasih (ceh..dalam hati ada taman!)..tapi bolehlah kan, tak adalah teruk sangat kot.. Tapi lately selalu sangat buat orang lain susah. And I'm not happy with that.


3 comments:

  1. Dalam hati ada taman..Sarang Hae Yo (betul ke?).. tapi kak Maliana memang betul.. siapa kita nak tentukan apa, bila, bagaimana or siapa... Org tgk jugak cite 'A Walk to Remember' .. selagi ada HARAPAN..pasti PELUANG akan datang...

    ReplyDelete
  2. I guess both of you were right. After all, bukankah hidup kita akhirnya harus BAHAGIA..tapi ada waktu-waktunya rasa PELUANG makin jauh bila HARAPAN makin kecik. Thanks a bundle for the advice. Sarang hae yo too!

    ReplyDelete
  3. Harapan besar or kecik still lagi ada harapan kan... jangan sia-siakan PELUANG yang ada hanya sbb nak menilai kecik@besar harapan yang ada... kejar BAHAGIA selagi boleh... harap2 boleh dengar berita gembira lepas balik Sabah nanti.... Sarang hae yo three four..

    ReplyDelete