Pages

Subscribe:

Labels

Monday 5 September 2011

Jumpa Lagi Kita...


Hari pertama sekolah. Hari mula kerja. Alhamdulillah, dapat jumpa kawan-kawan dalam keadaan sihat dan gembira. Banyak cerita menarik yang dikongsi. Cerita-cerita yang buat aku tersenyum, ketawa dan tumpang bahagia mendengarnya. Juga anak-anak aku kat sekolah tu yang bersungguh-sungguh bercerita kisah raya mereka. Syukurlah mereka juga kembali ke sekolah dalam keadaan sihat dan sempurna (tak hilang jari kerana mercun).

Hari ni pula di Singapura baru mula cuti sekolah seminggu. Maka dengan tangan terbuka aku menyambut keluarga Pak Andak dan Pak Uteh petang tadi. Riuhlah rumah sehari dua ni. Balik tadi sepupu-sepupu kecik dah berebut nak tidur dengan aku malam ni. Sabar ye, anak-anak..bagi Along siapkan lesson plan dulu. Letih juga rasanya ni. Tapi sempat juga tadi buat 'aktiviti luar sekolah' macam biasa dengan Ros. Terima kasih banyak-banyak layan aku..kesian kau penat. Malam ni sambung pula nampaknya 'borak-borak sambil minum kopi' dengan pakcik-pakcik aku. Tak mengapalah, asal Mama gembira. Kesian, tak puas beraya dengan adik-beradiknya hari tu. Mudah-mudahan aku sihat selama mereka di sini.


Tengahari tadi Ms. Tan telefon, mengingatkan aku tentang appointment rawatan minggu ni. Berulang-kali juga mengingatkan aku akan pesan doktor supaya jangan penatkan diri, jangan memandu dan elakkan pergi ke rumah terbuka. Tapi kalau dah aku sendiri yang kena jadi tuan rumah 'open house' nanti (jadi bibik je kot, tuan rumah merangkap 'pengacara majlis'nya mestilah Mama), takkan la aku kena berkurung dalam bilik sorang-sorang, jawab salam dari balik langsir je kan? Hmm..kena duduk bincang balik dengan adik-adik ni.


Sarang-hae..

Hari ni juga banyak bicara soal jodoh dengan seseorang. Aku lupakan cerita cinta sendiri. Semoga sahabatku itu bertemu jodoh terbaik yang telah dijanjikan Allah untuk setiap perempuan yang baik. Teringat Abah pernah cakap, hati seorang perempuan yang baik tu ada pada Tuhan. So a good guy needs to seek God in order to find her. Doa adalah lagu hati kita, sahabatku. Try your best, and let Allah do the rest.


Sampai di sini dulu cerita aku kerana ada cerita lain menunggu di ruang tamu. Pakcik-pakcik dah mula mintak kopi, tandanya nak berbual sampai awal pagi. Ya ampun..jadi Batman lagi aku malam ni..

0 comments:

Post a Comment